0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
... Att skaffa sig en egen blog.Jag har mer än en gång tidigare lovat mig själv att aldrig börja blogga, men när jag likosom ändå har fått ett intressant ämne att skriva om så kan man väl lika gärna prova...Om du mot förmodan skulle vara intresserad av vad jag pysslar med så kan du titta på http://www.n-mental.com/blog/.
Snyggt Thumbsup
Citat från: joka83ed skrivet 21 juli 2010, 17:38:59Snyggt ThumbsupTack. Jag är ganska nöjd själv faktiskt. ThumbsupTvå små droppande läckor har jag hittat. Båda var på gamla rör.Den ena läckan var en kulventil som läckte där vredet sitter. Den har säkert läckt tidigare också... Enda problemet var att ventilen var gjord för 16mm rör på ena sidan och 15 på den andra. Trots idogt letande hittade jag ingen ny sån ventil, så jag fick kapa en dm av 16mm röret och löda på en evergång och en bit 15mm rör. Den andra läckan var en skruvkoppling som jag lossade för att skarva på ett rör. Jag tänkte ge den nån vecka, sen kanske jag byter koppling...Fan, man är snart en fullfjädrad VVS'are Nu väntar jag bara på att det blir kallt så att pumpen får jobba lite.
Citat från: purjo__ skrivet 21 juli 2010, 18:01:10Citat från: joka83ed skrivet 21 juli 2010, 17:38:59Snyggt ThumbsupTack. Jag är ganska nöjd själv faktiskt. ThumbsupTvå små droppande läckor har jag hittat. Båda var på gamla rör.Den ena läckan var en kulventil som läckte där vredet sitter. Den har säkert läckt tidigare också... Enda problemet var att ventilen var gjord för 16mm rör på ena sidan och 15 på den andra. Trots idogt letande hittade jag ingen ny sån ventil, så jag fick kapa en dm av 16mm röret och löda på en evergång och en bit 15mm rör. Den andra läckan var en skruvkoppling som jag lossade för att skarva på ett rör. Jag tänkte ge den nån vecka, sen kanske jag byter koppling...Fan, man är snart en fullfjädrad VVS'are Nu väntar jag bara på att det blir kallt så att pumpen får jobba lite.Har inte läst igenom hela din blogg eller alla dina inlägg här men hur kommer det sig att du valde en "luft/vatten"?
Hur har du löst avledning av kondensvattnet?
Har du värmekabel i slangen ? Ingår kondensvattentråg i std utrustningen hos din vp?