0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har lite problem med min compaq CQ61. Det kommer ofta upp ett meddelande att I/O bla bla inte funkar. Är detta ett hård eller mjukvaru problem? Har försökt att säkerhetskopiera och återskapa men det kan inte slutföras och. Ja om det finns ngn som kan detta så förstår ni säkert. Bara att köpa nytt eller? Blir så jobbigt att flytta program, jag är ju bara en röris Datorn bara tokhänger sig och skärmen blir vit, inget bra
Jag bor centralt - Mitt i Sverige....Så länge inte själva hårddisken är trasig så kan man alltid ta ut den och koppla den till en annan dator för att läsa ut informationen.
Btw, vad är det för disk? Flertalet disktillverkare har program för nedladdning för att kolla hur disken mår, reparera osv.Kör du en checkdisk så kan du få mer info om vad som är fel.Även om checkdisk lyckas "laga" disken så skulle jag byta iaf.
Citat från: MangeH skrivet 29 juni 2010, 19:10:28Btw, vad är det för disk? Flertalet disktillverkare har program för nedladdning för att kolla hur disken mår, reparera osv.Kör du en checkdisk så kan du få mer info om vad som är fel.Även om checkdisk lyckas "laga" disken så skulle jag byta iaf.chkdsk skall det vara. Körs bäst från installations cd:n.
Citat från: MGKea skrivet 29 juni 2010, 21:00:55Citat från: MangeH skrivet 29 juni 2010, 19:10:28Btw, vad är det för disk? Flertalet disktillverkare har program för nedladdning för att kolla hur disken mår, reparera osv.Kör du en checkdisk så kan du få mer info om vad som är fel.Även om checkdisk lyckas "laga" disken så skulle jag byta iaf.chkdsk skall det vara. Körs bäst från installations cd:n. Komandot heter chkdsk. Dock benämns det check disk om du gör det från det grafiska interfacet.
fsck och badblocks...