0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är ett pågående beläggningsarbete på E45 mellan Frändefors och Mellerud studsÄr inget konstigt med det men har sett att efter de har fräst bort den gamla dåliga ytan av vägen så har dom lagt ut armeringsjärn på vissa ställen innan de lägger på den nya asfalten.Har aldrig sett det förut, är kanske vanligt och jag missat det eller är det nåt nytt påhitt som dom testar
Citat från: joka83ed skrivet 22 juni 2010, 13:28:12Är ett pågående beläggningsarbete på E45 mellan Frändefors och Mellerud studsÄr inget konstigt med det men har sett att efter de har fräst bort den gamla dåliga ytan av vägen så har dom lagt ut armeringsjärn på vissa ställen innan de lägger på den nya asfalten.Har aldrig sett det förut, är kanske vanligt och jag missat det eller är det nåt nytt påhitt som dom testar Engelska asfaltsläggare kanske? Tänk när beläggningens yta kommer ner till järnen .... och det slår upp i underredet på fordonet... aj aj. Kommer troligen inte att hända.
Kan det bero på att det är en hårt trafikerad väg i ett område där marken ganska ofta är mättad med vatten? Kanske värt att förstärka lite extra och därmed skjuta upp nästa omläggning ett par år...
Inget nytt tydligen... Jag har dock aldrig sett det i verkligheten, men det kanske beror på att jag bor i Norrland och här lägger man inte ner så mycket pengar på förebyggande vägunderhåll..."Fältförsök med stålarmerade vägar har pågått i Sverige sedan år 1989"http://www.travecon.se/swe/rap/rap8.htmlhttp://www.celsa-steelservice.com/sverige/se/uploads/broschyrer/vag_och_flygfaltsarmering.pdf
Tycker mest synd om Stockholmarna som har det så virrigt ...
Citat från: MGKea skrivet 23 juni 2010, 17:06:35Tycker mest synd om Stockholmarna som har det så virrigt ...Ja där är det inget vidare att köra men fy fan för Göteborg, kör mkt i Göteborg och där har dom bara trasslat ihop vägarna och sen kastat ut dem över stan känns det som..
Jag kommer från Skaraborg men jobbar i Stockholm. det är mkt lättare att köra där än i GBG. Och folk är mkt trevlligare i trafiken.