0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jag har mycket sällan haft vare sig prestandaproblem eller nertid. Vad som är "optimalt" eller inte kan man väl i och för sig diskutera, men jag antar att det optimala för forumägaren själv bland annat innebär låg driftkostnad. Vilket jag respekterar i hög grad eftersom vi medlemmar inte betalar något för förmånen att få hänga här...
Vad som är "optimalt" eller inte kan man väl i och för sig diskutera, men jag antar att det optimala för forumägaren själv bland annat innebär låg driftkostnad. Vilket jag respekterar i hög grad eftersom vi medlemmar inte betalar något för förmånen att få hänga här...
Citat från: ortendahl skrivet 09 juni 2005, 13:31:00 jag har mycket sällan haft vare sig prestandaproblem eller nertid. Vad som är "optimalt" eller inte kan man väl i och för sig diskutera, men jag antar att det optimala för forumägaren själv bland annat innebär låg driftkostnad. Vilket jag respekterar i hög grad eftersom vi medlemmar inte betalar något för förmånen att få hänga här... Jag har störningar (oåtkomliga sidor / ingen kontakt med servern) under vardagar, oftast på förmiddagen. Och nej, det är inget problem med vår internetförbindelse.Vad är det jag som användare (av tex värmepumpsforum) återkommer? Den viktigaste aspekten är naturligtvis informationen man finner (och i detta fall informationsutbytet och "gemenskapen") Jag förväntar mig att komma åt forumet när jag behöver det (inte för att jag tex behöver snabba/omedelbara svar på eventuella frågor, utan pga när jag har tid att accessa forumet. Vem skulle acceptera att forumet enbart var öppet mellan kl 14.15- 22.35, vardagar och mellan 10.00 - 23.30 lördagar, söndagar stängt?Detta forum är segt, tillgängligheten är inte bra. Det är min åsikt och det står jag för. Ska detta forum växa och locka till sig annonsörer och eventuellt gå med vinst så måste man erbjuda en tillgänglighet som är bättre än vad den är idag.Det finns idag alternativ till detta forum, bl a Byggahus.se. De har en mycket bra tillgänglighet. Och det kan komma in nya aktörer på spelplanen.Så det jag vill säga är att Värmepumpsforum kan bli bättre! Ett steg i rätt riktning är bättre tillgänglighet. Det är detta forum värt!