0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fråga har du tilläggsisolert vinden ? Det räknas som investering med kortast pay -off medans fönsterbyte har längst. skulle kanske göra det lättare att få Vp att räcka till.
Hej,söker efter denna vintern en lösning för att komplettera min underdimensionerade berg-vp .../Hasse
Hej,söker efter denna vintern en lösning för att komplettera min underdimensionerade berg-vp med något alternativ för att kapa topparna av tillsatsvärme - dvs att minska behovet av tillsatsvärme för min anläggning. Är solvärme något att tänka på?Pos:Gratis värme/vv sommartidÅterladdning av borrhål under sommarenMinskar behov av tillskottsvärme den mindre kalla tidenNeg:Ger minst effekt när jag behöver det mest - vintern < -5graderInvesteringskostnadÄr det över huvud taget rimligt att tänka sig att man kan kapa eltillskotts-behovet och vilken lösning rekommenderas?/HasseJag skulle köpa elementfläktar till elementen, dom gör att berg vp inte behöver skicka ut så varmt vatten till elementen för att hålla samma rumstemperatur.http://a-energi.jetshop.se/startsidan-i-67.aspxMvh,Mats