0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja styrman, det blir lite mkt fysik kanske. Jag gör som jag lärde mig på min Kylkurs. 3mbar absolut tryck. Inget annat. Sist sög jag i 3 dagar till 0,4mbar absolut tryck. har din inst ingen absolutvacuummeter så är det en varningsklocka.
GUUUD Jag böt en zh92 på fredagen, klockan blev mkt så vacuumpumpen fick gå över helgen. Kom tillbaka på måndagen( var och tittade till den några ggr) och körde igång. Det kändes bra att suga länge eftersom den förra kompressorn rasade(lindningarna). Nu är det vacuumsuget lika noga som från fabriken och det tycker jag känns bra. Testo560 visade 0,4 mbar absolut tryck. Thumbsup Monterade ett burn out filter och följde mina direktiv. Jag gör nästan uteslutande kyljobb på "mina egna" pumpar. vill inte att ngn som eventuellt slarvar mer än jag ska röra dem.Jag är inte ett skit rädd om mitt jobb. Jag gör bra grejer eller inte alls. Och detta garanti jobb kommer inte kosta Thermia ett piss mer. Eller tror ni att jag skriver tid när Vpumpen suger över natten.Toprunner det var 30 grader varmt i det pannrummet jag höll på i Hur mkt varmare tycker du det ska va.Du håller hela tiden på med dina spydigheter,synd eftersom du verkar ha en del kunskaper Toprunner. Du anser alltså att alla LLVP montörer borde säsongsarbeta. Hur tänker du då
Ja inte tar det 12-14 timmar att fylla när det ska igång , Jag är lärd som beskrivet ovan ,2 mbar stabilt vacuum 30 min sen är jag klar . skulle sen fuktindikatorn på synglaset indikera ja då gör jag om. ner med soppan i skrot tuben och suga vacuum igen .nej jag fyller alltid i vätske fas . Gas form känns inte så bra kan lätt bli fel då.cocacola
De lyfte dock inte på ögonbrynen för installations stället
Det var +6 ute idag, rören hermetiskt förslutna tills de kopplades, sögs ca 20 15 min senare....Två stegs pump och en sådan mätare.... som visade följande värde efter 15 min... fortsatte sedan suga 1.25h till....Tappar orken när jag tänker på fackmen i NordPolen.... men skall kräva minst 3 års installations garanti.... om inte5... då del garantin gäller så länge....
Toprunner.Jag skaffade de bästa grejerna när jag började med detta och jag håller på tills jag själv känner att jag gjort ett bra jobb. Det ska inte kunna komma en Toprunner eller ngn annan efter mig och säga att jag fuskar med vacuum. När det står 3mbar ABSOLUT( ngt annat finns inte) och det håller sig i 30 min så är jag nöjd.I övrigt så följer jag de eminenta instruktionerna som Roald Nydal och PerJ har lämnat efter sig. Jag är inte så duktig teoretiskt att jag kan säga att dem har fel. Men jag känner definitivt ett STORT förtroende för Roalds bok och PerJ´s inlägg här på forumet.Kolla hans inlägg om vacuumsugning. Tycker du att det är fel som han säger?
känner ni igen metaren de använde.... ok?De lyfte dock inte på ögonbrynen för installations stället