0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag köpte Twinner, den med glidytor man får byta ibland. Skitbra, kommer åt överallt. Dock urkass på mattor där man kanske måste "gnugga" lite med munstycket, då lossnar/slits glidytorna onödigt mycket. På mattor använder jag det gamla hederliga munstycket, den har bättre trådplockarfunktion och tål att "gnuggas" med i tygmattorna eller vad de är gjorda utav.
Handlade en Irobot Roomba 563, snacka om att jag ligger på plus ett tag framöver....
Citat från: leifa.k skrivet 30 maj 2010, 23:21:26Jag köpte Twinner, den med glidytor man får byta ibland. Skitbra, kommer åt överallt. Dock urkass på mattor där man kanske måste "gnugga" lite med munstycket, då lossnar/slits glidytorna onödigt mycket. På mattor använder jag det gamla hederliga munstycket, den har bättre trådplockarfunktion och tål att "gnuggas" med i tygmattorna eller vad de är gjorda utav.Jag tycker det är på mattor det är som bäst, dom där röda räfflade grejerna är enormt bra på att få fast damm, hundhår, trådar och allt vad man kan tänkas hitta på mattan. Det förutsätter dock att man har vänt munstycket på rätt håll. Har man det fel fäller hullingarna på "dom där röda räfflade grejerna" in sig och man fångar inte upp ett skit.