0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tvätta INTE mattorna i 95 ºC i tvättmaskinen...
Citat från: joka83ed skrivet 15 maj 2010, 20:50:19Tvätta INTE mattorna i 95 ºC i tvättmaskinen...Nej, varför fick du den idén? Det enda man tvättar i 95° är typ vita lakan och underkläder, och inte ens det behövs vanligtvis...Jag menar, jag är 21 år och vet det, hallå, för mycket fritid eller?
Citat från: cheetah1 skrivet 15 maj 2010, 22:41:29Citat från: joka83ed skrivet 15 maj 2010, 20:50:19Tvätta INTE mattorna i 95 ºC i tvättmaskinen...Nej, varför fick du den idén? Det enda man tvättar i 95° är typ vita lakan och underkläder, och inte ens det behövs vanligtvis...Jag menar, jag är 21 år och vet det, hallå, för mycket fritid eller? Hånar du mig cheetah1 för att jag inte tänkte till där Kanten runt själva mattan krympte en aning, riktigt rent blev det inte heller, 60 ºC hade nog räckt
Brukar tvätta mina bilmattor på garageuppfarten, blöter på dom ordentligt, skrubbar sedan med rotborste och såpa-sedan avspolning med trädgårdsslang.
Tvätta tygmattorna i bilen? Ni har för mycket fritid! Gummimattorna skakas i gång om året och tyget dammsugs.
Eller gör så här:
Citat från: Carl N skrivet 17 maj 2010, 12:40:49Tvätta tygmattorna i bilen? Ni har för mycket fritid! Gummimattorna skakas i gång om året och tyget dammsugs.Ha ha, det är ju tygmattorna som jag har i stället för gummimattorna som jag tvättat, inte själva tyg-golvet