0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När blev byggtillstånget klart?Om det var 2009 kan du köpa en värmepump med Rego600 typ HT Plus, som fungerar med IVT@Home.
Citat från: Lexus skrivet 06 maj 2010, 17:12:11När blev byggtillstånget klart?Om det var 2009 kan du köpa en värmepump med Rego600 typ HT Plus, som fungerar med IVT@Home.Eksjöhus verkar ha "uppgraderat" ifrån den pumpen ?!
ok, du verkar insatt.Är det en bra pump ?Tror du att det gåt att plocka ur datan ur pumpen på ett enkelt sätt ?
Citat från: Quart skrivet 07 maj 2010, 07:29:12ok, du verkar insatt.Är det en bra pump ?Tror du att det gåt att plocka ur datan ur pumpen på ett enkelt sätt ?Ja, visst är IVT bra pumpar genom att Rego 600 är en bra reglering. Men om Rego 1000 är bra kan jag inte uttala mig om, då jag inte har någon kundskap om den. Gissar att de med tiden ser till att Rego 1000 får möjlighet att kopplas till IVT@Home.I annat fall får du köpa ett loggerkit här i webshopen.
Jag har precis driftat en Greenline HE C9 i min källare. Kopplat en IVT Shuntmodul 1000 till den via CANbus för att värma poolen. Efter en del strul kan jag bara konstatera att det är lite besvärligt att vara tidigt ute med ny produkt. Manualer och installationsbeskrivningar är inte 100% ännu. /AGW
Jag har själv köpt en Greenline HE C9 och beställt den tillsammans med IVT@HOME. Jag blev kallsvettig nu när de håller på att installera den då jag inser att IVT@HOME inte stöder Rego 1000. Då jag är bortrest mycket var det ett starkt försäljningsargument då jag vill ha koll på värmepumpen, speciellt vintertid. Så i morse ringde jag IVT:s kundsupport och de pratade i sin tur med ansvarig för tjänsten. De ringde tillbaka efter en knapp timme och svaret blev att vid nyår kommer det att fungera med IVT@HOME. Det skulle ha släppts nu i oktober, men nu blir det till årskiftet. Det var dock helt säkert att så kommer det att bli, annars skulle jag blivit grymt besviken och satt press på totalleverantören och valt en annan pumpmodell.