0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Undrar hur lång tid en hektar tar med gågräsklippare
Citat från: MGKea skrivet 24 maj 2010, 08:57:32Undrar hur lång tid en hektar tar med gågräsklippare Inte en aning...men 3.000m2 tar 25-35min med en Murray. Litet beroende av hur petig man är.
Den heter Murray 10/76..klippdäcket är 90cm, så man slipper harva länge. Kör på 3:an (eller 4:an om jag har bråttom). Går betydligt snabbare än promenadtakt.
visst är viking dyra,men dom håller minst samma kvalite som klippo på grejerna...va jädrigt skoj å sälja viking klipparna,dom som hadde en köpte alltid en till utan att funderaå första köparna va alltid väldigt nöjda med den nya klipparen då man frågade hur maskinen gick
Eller en sån här så man kan sitta med en kall öl i handen och titta på:http://www.bigmowers.se/bigmow.htm
Honda från 1985. ThumbsupStartar på första rycket efter att ha stått ute hela vintern. Uppsamlaren fungerar verkligen! Jag brukar dammsuga upp trädgården med den på höstkanten.Är så less på Stiga och liknande smäck, och Briggs & Stratton undviker jag som pesten.
Citat från: tipo874 skrivet 24 maj 2010, 12:59:55Honda från 1985. ThumbsupStartar på första rycket efter att ha stått ute hela vintern. Uppsamlaren fungerar verkligen! Jag brukar dammsuga upp trädgården med den på höstkanten.Är så less på Stiga och liknande smäck, och Briggs & Stratton undviker jag som pesten.Du snackar gåklippare... Vi har haft en och en annan Stiga under årens lopp och de har fungerat bra. Det som hållit längst har varit motorn (B&S). Däremot var Klippo sittklipparen "prutt". Made in Tjecken ... special remmar mm. Säljaren hade len trut när han sålde den ... men vill inte ta in den på service när klippaggremmem gått av....