0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
CiteraJag hoppas att detta forum kan hjälpa andra som är i samma situation som jag befann mig i när jag konverterade, där det var omöjligt att göra en positiv payoff-kalkyl på investeringen om jag hade valt att köpa alla tjänsterFörstår inte denna mening riktigt. Kan du förklara vad du menar.Lexus Thumbsup
Jag hoppas att detta forum kan hjälpa andra som är i samma situation som jag befann mig i när jag konverterade, där det var omöjligt att göra en positiv payoff-kalkyl på investeringen om jag hade valt att köpa alla tjänster
Vad jag tycker så har inte VVS branschen dåligt ryckte. De rörisar jag känner är alla bra och seriösa. Databranschen däremot eller mobil tele eller bil eller.. ja ni fattar. Att folk fuskar och tror att vi rörisar tjänar stora pengar och vill göra det samma. Det kan ju inte vi rå för och då borde vi inte bli dragna över en kam.
Citat från: VP ORAKLET skrivet 18 april 2010, 16:51:30CiteraJag hoppas att detta forum kan hjälpa andra som är i samma situation som jag befann mig i när jag konverterade, där det var omöjligt att göra en positiv payoff-kalkyl på investeringen om jag hade valt att köpa alla tjänsterFörstår inte denna mening riktigt. Kan du förklara vad du menar.Lexus Thumbsup Att både konvertera från direktverkande el, och sätta in jordvärmepump skulle bli så dyrt om jag köpt alla tjänster att jag inte skulle spara in de pengarna under värmepumpens livslängd.Knappt under min egen livslängd.Det är en dålig payoff-kalkyl.
Jag håller med Roland när det gäller paralellen med läkarna, och patienternas självdiagnostik.För några år sedan hade jag problem med en fot, och berättade för min läkare att jag trodde att jag visste vad felet var, han tittade lite konstigt på mig, och jag frågade om han var besvärad av det faktum att jag letat efter symtom/sjukdomsbild på nätet och kommit fram till en egen "diagnos".NEJ! sa han, ingen känner din kropp och dina symtom bättre än du själv, det hjälper mig mycket att patienterna har en egen uppfattning om vad som kan vara felet när de kommer till mig.Andra läkare reagerar säkert annorlunda, på samma sätt som olika installatörer reagerar olika när Värmepumpsforum nämns.Det är helt uppenbart att de medlemmar i forumet som är eller har varit aktiva i branschen tillför extremt mycket värdefull information och kunskap, både för mig, och för de konsumeter som besöker forumet för att få hjälp inför eller efter sitt köp av värmepump, och det hoppas jag att alla installatörer som är verksamma i forumet uppfattar också.
Jo men det är det dom gör. dom stora firmerna med . dom kommer för en dags jobb eller en timmes jobb. Många av dom är riktigt duktiga . blir det fel fixar dom det . och det är det viktigaste
Den service ledaren begår tjänste fel . Enda gången ett företag med en service avd tackar nej till ett jobb är vid tidsbrist gentemot kundens önskemål om att få det utfört