0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du får vad du betalar för, men vill säga att ofta så är SVENSKA regumerade däck bättre än de billiga Kinadäcken.
Jag behöver högfartsdäck så billiga däck går bort.
Citat från: MGKea skrivet 09 april 2010, 14:34:45Jag behöver högfartsdäck så billiga däck går bort. Tycker det är lite konstigt att bilen har krav från leverantören/fabrikören att den skall vara utrustad med högfartsdäckdå kommer ju frågan när kan man utnyttja dessa däck inom Sveriges gränser, där vi inte får köra fortare än 130 km/h, alltså tycker jag att man borde få sätta på däck som motsvarar verkligheten, nej det skall vara samma som i besiktigsningsinstrumentet oavsett om det behövs eller ej, konstig värld vi lever i?//kjulakalle
120km/h är det väl? oavsett vad tillverkaren säger så väljer jag däcket, hade Berlingo Diesel för många år sedan, som skulle ha C-däck, köpte då "vanliga" däck, bilprovningen sa då inget, likadant med höghastighetsdäck, vilken bil behöver sådana däck? Större diemensioner brukar väl vara sådana?
Förra numret av Vi Bilägare innehåller ett test av sommardäck. Där finns några billigare märken med. Jag håller mig till premiumdäck för säkerhets skull men man kan ju välja efter vad man prioriterar: ekonomi, bromssträcka, kurvgrepp o.s.v.http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=15154