Antal personer som röstat: 39
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Kolla på alla industrier. Fan va det slösas där.Och så säger dom att höjs elpriserna så får dom lägga ner. Och el priserna för industrin är bland dom billigaste i hela Europa.Några öststater som är billigare
Energi är billigt!! Tycker man den är dyr, minska behovet!
Det beror på vad det är för typ av industri. I och med att elpriserna har varit låga har vi mycket elintensiv industri i landet. Det går åt mycket el till elektrokemisk industri. Mekanisk pappersmassa drar mycket el. Vill vi lägga ner den typen av industri är det inget problem med högt elpris. Mekanisk tillverkningsindustri klarar sig.
Du menar alltså att det inte finns någon elektrokemisk industri i länder med högre el priser?
Roland... Vill du med din livscyckel 1945-2030 säga att allt är som vanligt eller accepterar du fakta ?.MvH Jawen
Citat från: Jawen skrivet 10 april 2010, 02:05:24Roland... Vill du med din livscyckel 1945-2030 säga att allt är som vanligt eller accepterar du fakta ?.MvH JawenVad jag ville säga att det har alltid funnits personer som har förutspått jordens alternativt mänsklighetens undergång inom en nära framtid. De till och med verkar gilla att frossa i det. Vill man gå tillbaka till tiden före min barndom ligger Malthus nära till hands som ett exempel på en spådom om framtida elände. Det finns i Torgny Sävesöderberghs bok om det antika Egypten ett citat från en text som visar att det fanns dysterkvistar redan några tusen år f. Kr. Så nog tycker jag allt är som vanligt.