0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejJag har ett problem.Nu har min gamla analoga satellit mottagare dött.Jag vill kunna titta på fria kanaler samt fria polska kanaler (Hotbird 13) samt även HD kanaler (det lär nog inte vara fria)Problemet är att det finns en uppsjö av grejer och jag har ingen aning om vad jag ska välja.Det finns 2 st 90 cm paraboler med 2 ldb på varje. Bör nog bytas.Kan någon hjälpa mej genom att plocka ihop vad man bör ha för att få detta att fungera.Jag har tittat lite på denna site men kunskapen räcker inte till http://www.satpro.se/MvhTony
HejVilken mottagare rekommenderar du? samt vilka huvud.Är det något av paket som du kan rekommendera.Har tittat på följande paket men???Dreambox??? Komplicerat ellerPaket - T90 med DM7020s (160GB) Art nr.: P8888HD WaveFrontier 90cm -paket med Dreambox DM7020s inkl 160GB Hårddisk.Paket med lovordade WaveFrontier T-90 toroidparabol. Denna specialparabol med subreflektor lär kunna ta emot upp till sexton olika satellitpositioner samtidigt. Vi levererar den i paket med 4st LNB som alla kan justeras individuellt för mottagning av önskade satelliter. Flera LNB-hållare kan köpas till. MvhTony
var i landet bor du?55cm parabol är lite liten, runt metern finns alternativ med fria hd kanaler t.o.manalogt var på väg att dö ut ändå så ingen större sorg ett år tidigt men mentror Polen kör med kort som österrikarna gör, kanske kan du få nån där att låna dig ett kort, köp då en mottagare där så det garanterat funkar med kodsystem och annatnumera är Polens kanaler mpeg 4 på sat så de allra billigaste satmott går inte, Polen har testat med spotbeam som inte ska träffa utanför polen, men det sket sig hittillsmen kanske försöker de igenparaboler åldras inte (om de inte rostar) de kanske behöver rengöras, en normal 90 parabol är bättre på mittpos än en toroid 90
Varför skall du byta paraboler och LNB'erna.....dom passar bra till en digital mottagare oxå. Möjligen måste du byta switchen. 6.900 var hutlöst dyrt.Mest prisvärt just nu är nog Dreambox 500HD "Clone". Den kommer med DVB2 tuner och har inspelningsmöjlighet med eSATA.Kan spela in en kanal även om du tittar på en annan kanal i samma transponder. Annars är det DB7025 med 2 tuners som gäller. Då behöver du ingen switch.Dessutom kan du köra cardsharing med Ccam över internet direkt från DBoxen. Med någon polsk kompis som har rätt kort.Skall du tex titta på Polsk betalTV så finns det inga mottagare i svensk fackhandel som passar. Du måste ha en "öppen" Linuxbaserad box. Tex DB.
Mja...du behöver 2st LNB och två switchar om du skall se både CD+Viasat med den setupen. Och hur skall du fixa kortdelningen? Dessutom behöver du en T90 LNB pos om du bara skall ha en parabol.
Perfekt för Sirius (Viasat) och Thor (Canal Digital).Den här switchen har 9st ingångar(8ingångar för 2st quattro lnb) (en för marksänd antenn) och 8st utgångar.
Citat från: larryd skrivet 19 mars 2010, 15:17:20Mja...du behöver 2st LNB och två switchar om du skall se både CD+Viasat med den setupen. Och hur skall du fixa kortdelningen? Dessutom behöver du en T90 LNB pos om du bara skall ha en parabol.Jag skrev fel antal bara berörande quattro LNB - kopierade en gammal planerings-lista.Jag kan inget men förlitar mig på att de två oberoende butikerna och tillverkaren själv har hänvisat till korrekta produkter.Jag kommer bara nyttja en LNB och köra canaldigital, kostade typ 450kr extra för att få dubbelt så tyckte det var okej att satsa på istället för att behöva ångra sig senare.CiteraPerfekt för Sirius (Viasat) och Thor (Canal Digital).Den här switchen har 9st ingångar(8ingångar för 2st quattro lnb) (en för marksänd antenn) och 8st utgångar.Kortdelningen - somsagt, har inte kommit så långt såsom detta med boxar men hitta boxar för två kort bör ju inte vara svårt - om man nu ska köra så lyxigt. Mitt mål är justnu bara att dra färdigt i huset så jag kan stänga mina väggar och fortsätta med övrig renovering.