0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag gjorde bort mig genom att strypa ventilationen då jag fick för mig att det var att elda för kråkorna med så stor luftväxling.Har svurit över hur dåligt pumpen fungerat i vinter då elpatronerna gått för jämnan och önskat min fd Nibe Twin tillbaka.Nu var jag riktigt förbannad över skiten och skulle nästan kasta ut den då den inte ens klarade att hålla tempen uppe nu under våren i Vår/Höst läget Tittade på avluftstempen som pendlade mellan -1,8 till -2,2 grader och frånluften legade på 20-22 grader.Kom då att tänka på min snålhet och öppnade upp ventilationen till det den stod i förut. Efter det så ligger panntempen på 50-55 grader och det går att duscha flera på rad utan behöva frysa på slutet. Hämtar lätt hem tempen under dagen efter stora vattenuttag av morgonduschar Jo dumsnålheten har nog fått betala sig i vinter med strypt frånluft trotts att jag upplevt det som att ventilatonen är tillräcklig med kallras från tilluftsdonen ovan fönstren.
Kan du inte bara tjyva lite från kompressormatningen?
Om luften som skickas ut är lägre än lufttemp ute blir kalkylen positiv. Skärpning bröder