0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det stämmer att du kopplar kortet till serieporten och sedan tar man 5v från USB:n Kortet lagrar igen data utan PC:n måste vara på kontinuerligt.
Hej. jag är intresserad av samma sak: Logga en C5's aktiviteter till datorn. Vore väldigt intressant men IVT vill bara sälja på mig IVT@home och jag vill inte hadetta data eller VP online.Finns det någon bra lösning??? Tacksam för hjälp. Greg
Citat från: GregS skrivet 23 november 2010, 12:35:22Hej. jag är intresserad av samma sak: Logga en C5's aktiviteter till datorn. Vore väldigt intressant men IVT vill bara sälja på mig IVT@home och jag vill inte hadetta data eller VP online.Finns det någon bra lösning??? Tacksam för hjälp. GregVad skulle det vara då, Purjo?Alla lösningar är ju värda att beakta. /GregÄr det CanBus i den VP'n så har jag kanske en lösning...
Rego637 K1 110102 17:24:20 Sö Värme Info Meny
Thumbsup Thumbsup ThumbsupDå har du ännu mer roligt framför dig som lagra mätvärdena i en databas samt skapa lite grafer. Kanske även logga elförbrukningen om du inte räknar fram den med hjälp av gångtiderna för kompressorn och cirkulationspumparna.Det räcker nog för kommande helgdagar också.
Efter att utkämpat ett mindre krig (och förlorat trots typ 4 timmars slit) mot RRD Tool för att få annan bakgrundsfärg på graferna via Perl så blev detta resultatet. (Jag är varken web-nisse eller grafiker så utseendet lämnar en del att önska kanske, speciellt i IE tror jag det ser skumt ut, iaf IE6...)http://home.bubbaserver.com/HeatingStatus.php//Magnus