Ad
Varmvattenberedare från Indol
Besök oss idag
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: saknar givare:hur startar ni pumpen till värmeväxlare / tappvattenautomat  (läst 1614 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hastings

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 590
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar sol värme å värmepumpar!
Jag har  tänkt att förvärma  varmvatten  som ni beskriver via en 750 acktank till solfångaren  den är 20 C på vintern och ca 40- 60 när det är soligt. har även en varmvattentank på 300 l.
I källaren ligger flera beg värmeväxlare och pumpar. så jag tänkte förvärma  varmvattnet, ska skaffa badkar ....

jag har sett nån flödesgivare i från Honeywell  men de säls bara  till VVSare Vad kostar en sådan (inte Röris)?  Har nån ett annat förslag?

Funderade på en Conarad sensor http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/150000-174999/155013-da-01-en-DURCHFLUSSENSOR_FS_01.pdfdifferntialternostat ifrån Conarad
180 m2 + 108 m2 källare 
IVT PremiumLine EQ e 13 med 190 m borrhål 181 aktivt
 2x12 M2 plattsolfångare, 750 l Acktank, 300 l varmvattenberedare, båda med solslingor.
 Värmeväxlare för förvärmning av varmvatten ifrån  största acktank.  Uppvärmning 10 000 kwh /år.
Frico Sl 1000 för frikyla.fler fancoils på väg

Tänkta projekt: Mekanisk frånluft med återvinning till Vp och hål.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Varmvattenberedare från Indol
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Varmvattenberedare från Indol
Besök oss idag
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!