0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Om du markerar ett fält så har du ju min/max/medel för markeringen (till höger i listan).
Jag testa att gå via excell först för garantera att tiderna kom i rätt följd. Men det blev inte läsbart ändå. Men får väl bocka av BT50 med sitt eviga -32768 värde...Har (återigen...) mailat Nibe om detta, samt denna gång ifrågasatt om jag har hårdvarufel då jag känner mig ensam om problemet.Tycker det är komiskt att min RMU40 och 1245an visar rätt värde på sina displayer men noterar fel i loggen.
om man har en RMU40 så använder man ju normalt inte BT50, så -32768 låter helt normalt tycker jag.
Vilken använder den i normala fall?Finns svaret på det så kanske det bara är en ny configfil inriktad på oss med RMU40 som behövs, där den läser innevärdet på rätt kolumn.
Givaren du loggar är en vanlig rumsgivare. Finns ingen sådan ansluten blir mätvärdet -32768. Givaren i RMU heter RMU-BT50 och finns inte med i default loggen. För att fritt kunna välja vad som ska loggas krävs en programvara som ännu bara släppts till vissa installatörer och serviceföretag.
Jag fick svar från Nibe idag:Frågan är då, om man kanske kunde pilla in den vanliga givaren oxå, i RMU40, kört 4ledad tråd, och typ mäta både vanligt och köra bling bling rmu40
Då finns en ny configfil för Nibe750 v1770...