0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Reklamationsärendet i detta fall är ju solklart installatörens ansvar = felsökning, reparation eller utbyte.Om installatören p.g.a. okunskap inte kan hitta/åtgärda felet bör man från centralt håll ha en support som kan bistå, men det finns inga lagkrav på det så vitt jag vet, den som sålt varan till dig bär hela ansvaret för att du som kund skall få den hjälp du behöver.Kanske skulle installatören i detta fall ta hjälp av en lokal elektriker för att utreda felet?
5.5kg holy crap. De thermia robust 42 :or jag brukar hålla på med har 4.4kg R407C men de är hermetiskt tillslutna så de behöver inte besiktigas. Är Zubodan det?
Citat från: Rickard skrivet 01 februari 2010, 06:07:45Reklamationsärendet i detta fall är ju solklart installatörens ansvar = felsökning, reparation eller utbyte.Om installatören p.g.a. okunskap inte kan hitta/åtgärda felet bör man från centralt håll ha en support som kan bistå, men det finns inga lagkrav på det så vitt jag vet, den som sålt varan till dig bär hela ansvaret för att du som kund skall få den hjälp du behöver.Kanske skulle installatören i detta fall ta hjälp av en lokal elektriker för att utreda felet?jag kan svära på att det inte handlar om något som en elektriker kan åtgärda. jag vill påstå att apparater görs för avancerade idag så att minsta skitsak inte funkar. jag kan köra elpatron separat nu (tack vare lite bättre mjukvara). men elpatron hjälper inte till så att radiatorvattnet blir tillräckligt varmt. hur svårt ska det vara??? knappar och ett kretskort som skickar en signal lr flera borde ju räcka, inga jävla microprocessorer.