Det är inget måste, men det finns fördelar med att ha reklambanners med flera "bilder", det ger mer innehåll och företagen kan berätta mer om sin verksamhet, och kanske man som besökare inte klickar på irrelevanta annonser i lika hög utsträckning som när det bara står ett företagsnamn och en slogan?
Om du tittar noga på annonserna skall du se att de inte blinkar bara för blinkandets skull, utan de upplevs som blinkande när innehållet uppdateras.
Men jag HAR förståelse för att det kan upplevas irriterande initialt, vore det långsiktigt irriterande vore jag och många med mig vansinniga...
Adblock plockar även bort relevanta bilder ibland, and its shit.
Allvarligt talat så har jag valt att sälja billiga annonsplatser så att även mindre företag och lågprisaktörer har råd att annonsera, detta ger (hoppas jag) forumet ett kommersiellt innehåll som man inte hittar hos andra aktörer där bara NIBE, IVT och Thermia har råd att annonsera.
Vill man blockera bort potentiellt intressanta annonser så står det var och en fritt.
Precis som att säga nej tack till direktreklam, inte många gör det, för man inser att man kan spara pengar på de erbjudanden som kommer, eller i vart fall hitta relevant information i vissa av de reklamerbjudanden som kommer.