0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Verka svårt med småbilar. Köpte en ny Hyundai Atos 2003 och den har jag kvar än, bara 6000 mil men ändå. Bra bil för nypriset 75000:-Odudlig säkerhetsmässigt dock. Kollade precis runt i helgen på nätet över småbilar. Syskonen Peugeot 107 och Citroen C1 verkar prisvärda. Beror ju lite på hur mycket man vill lägga. Minsta KIA:n ligger bäst till då även Picanton nu har 7-års garanti! Hyundai med 1,2L motorn verkar också bra. Inte lätt men Sydkoreanerna sticker fram nosen lite mer än övriga kanske.
Citat från: kluven skrivet 24 januari 2010, 19:30:19Verka svårt med småbilar. Köpte en ny Hyundai Atos 2003 och den har jag kvar än, bara 6000 mil men ändå. Bra bil för nypriset 75000:-Odudlig säkerhetsmässigt dock. Kollade precis runt i helgen på nätet över småbilar. Syskonen Peugeot 107 och Citroen C1 verkar prisvärda. Beror ju lite på hur mycket man vill lägga. Minsta KIA:n ligger bäst till då även Picanton nu har 7-års garanti! Hyundai med 1,2L motorn verkar också bra. Inte lätt men Sydkoreanerna sticker fram nosen lite mer än övriga kanske.Hyundai äger KIA dvs i30 är till stora delar en Ceed osv.Den 7-åriga garantin på KIA betalar du på verkstaden genom väldigt höga servicepriser.
Hon är väldigt sugen på en honda civic, men man får väl aktas sig för honda.Honda jazz tycker hon ser ful ut backifrån.Hon provkörde clio idag men jag kunde tyvär inte vara med.Hon tyckte den var bra. http://www.bilia.se/Meny/Nya-bilar/Renault/Din-basta-bilaffar/ Enda nackdelen är att man bara får köra 4000mil på tre år sen kostar det 8kr per mil när man lämnar in den.
Gillar nya Astran, snygg och säker och snåål diesel, skattefri i 5år, sen är skatten 2100:-/år. Finns många bilar att välja på../A.
Honda Jazz tillverkas väl också i England?Jag hade en Honda Civic som är englandsbyggd, köpte den ny och sålde efter 4 månader, extremt dålig kvalitet och dåligt byggd tyvärr.Skall du ha Honda skall det nog vara en Japanbyggd Accord annars är dem inget bra.Otroligt smarta lastlösningar har dem men vad hjälper det om tex lacken är så dålig som min röda efter tre sommarmånader hade ett 100-tal vita prockar på huven. Hängde på Civicforumet när jag hade den och det var otroligt mycket klagomål på bilen så som sagt om Jazz tillverkas i England vilket jag tror så STAY AWAY.
Berätta gärna mer om den dåliga kvalite som du upplevde och definiera dåligt byggd. Om vi bortser från det brittiska forumet och koncentrerar oss på dina åsikter och upplevelser.
Vår Mazda 6 sport med 2.3, törstig och trött och könslös, svårt och komma under 0,95Liter/mil, /A.