0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Några frågor bara. Enligt Classe så har den 3 givare, 3 sändare och en mottagare (displayen), stämmer det?Skulle man då kunna sätta en på VP´n en på Pannan och sedan en vid elmätaren för och få info om VP för sigsamt panna för sig och sedan totalen från elskåpet (mätaren)?Det verkar vara ett intressant alternativ till de modeller som finns i Energibutikens sortiment!//Zääta
Jo , den har 3 givare , alltså EN/fas . Samt EN sändare . Den är nu inkopplad i undercentralen på de tre ledningarna som går till Niben . Det lustiga är ju att det stod inget i Brukanvisnnigen om hur/om man kan kalibrera så det tog en stund förrän min hjärna förstod att ändra på Volt talet i menyn. Dessutom påstod Classes Tekniska support i insjön att efter några veckor börjar den visa rätt . Tror i varje fall int jag på . Men jag har märkt att den förbrukar mer ström när panntemp är högre . Kompressorns märkeffekt är ju 550 watt . Är det då det som menas som MAXförbruknning . Detta vore bra att veta så att den blir "rätt" kalibrerad . ( så rätt det då kan bli)