0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är konstigt att elpriset blir så dyrt nu för att det FATTAS el. För 15 år sen fanns det el så att det räckte och sedan dess har mijontals Värmepumpar monterats, vilket borde innebära att vi gör av med MINDRE EL. ...
säger bara förstatliga el , tele , fjärrvärme och alla samhällsfunktioner nu.
El-bolagen lurar oss varje månad när vi betala elräkningen.Läste någonstans, kommer inte ihåg var, att EON, Vattenfall och Fortum har en vinstmarginal på över 70%.En betydande del av vinsten används för att betala bonusar till personal i nämnda bolag.Då kan vi känna oss lurade
håller med om att elnätet borde förstatligas igen, det räcker med en leverantör, varför ska man behöva välja mellan 20 olika när produkten är densamma, bara krångligt..samma med bensinbolagen, det skulle vara statligt och bränsleskatten reglerad efter medelinkomsten, så folk inte behöver betala för mycket.
När det gäller elkostnader så stör det mig att jag får betala lika mycket i nätöverföring som jag betalar i bilskatt, hade jag haft bensinbil hade bilskatten varit lägre. Vad slits i elnäten jämfört med vägarna? Om man jämför underhållskostnaderna elnät / bilvägar så kan man väl börja undra vad elnätöverföringen 19 öre/kWh täcker? Jag tycker det är sjukt högt.