0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur går det, har du fått dina xenonsatser..?@Hansson:Länge sedan jag använde payson, men jag tror inte man får det..
Skönt att dem kom ändå, om än sent ThumbsupSjälv köpte jag en mobil på tradera för ca: 4år sedan. Det resulterade tillslut att jag nu har i ett kuvert från tingsrättenslutdom i ett mål mot denna herre som resulterade i 50-60st fällande dommar för bla bedrägeri, stöld, misshandel, drograttfylla mm.Jag gjorde då som jag anser vara ganska noggran bedömning av säljaren, och kunde inte finna något anmärkningsvärt gentemot denna som gjorde mig tveksam!Mina 1800kr, tja dom är jag blåst på då jag står väldigt långt ned på prioriteringslistan bland fordringsägare.Slutsats!Man kan ALDRIG vara säker på att man inte blir blåst, men iaf min grundinställning är att alla människorhar ärliga avsikter
Postförskott kanske lite bättre, nen få kommer en tegelsten i paketet som jag läser ut istället! Bäst är payson eller liknande tjänst, att tredje part får betalning tills varan godkänd av kund.Men bäst, handla över disk eller mellan 4 ögon.Pricken, det låter som samma kille som jag vart blåst av! Visst var det en norrlänning? Från skellefteå?/A.
Citat från: Apan skrivet 13 januari 2010, 21:34:46Postförskott kanske lite bättre, nen få kommer en tegelsten i paketet som jag läser ut istället! Bäst är payson eller liknande tjänst, att tredje part får betalning tills varan godkänd av kund.Men bäst, handla över disk eller mellan 4 ögon.Pricken, det låter som samma kille som jag vart blåst av! Visst var det en norrlänning? Från skellefteå?/A.Eller så lurar säljaren kunden...På min karta ligger Umeå i Norrland.
Nej, då var det ej samma kille, men låter som liknande förmåga.Norrland ( Västerbotten, norrbotten= Lappland.Men för en skååning så Gävle och Gällivare grannstäder!Norr om Dalälven är Norrland /A.
Å skåne borde vi ge tillbaka till danskarna....
Citat från: pricken skrivet 14 januari 2010, 14:20:57Å skåne borde vi ge tillbaka till danskarna.... Vi skåningar gjorde fel som tog Sverige i stället för att behålla Danmark