0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Blir till att köra spisen lite extra i morgon kanske Vi hade strömavbrott i går på grund av för högt uttaghttp://www.dt.se/nyheter/leksand/article553435.ece
Har jag helt fel i ovan resonemang kanske allt för många abbonenter haft fastpris avtal och Dala Energi inte hade lust att gå med förlust....
Citat från: MGKea skrivet 07 januari 2010, 17:32:58Har jag helt fel i ovan resonemang kanske allt för många abbonenter haft fastpris avtal och Dala Energi inte hade lust att gå med förlust.... Jag tror du har en poäng där. Varför leverera el med förlust när man stoppa och sedan bara skylla på överbelastning.Men det börjar bli komplicerat nu, för elbolagen. Dom reparerar kärnkraftverken och spar på vattnet, för att få upp priserna. Sedan stoppar dom leveranser (men undanflykt enl. ovan) för att elpriset hamnat över dom fasta abonnemangen. Vem minns inte Enrons trixande som lyckade få en helt delstat att nästan gå i konken. Är det fler än jag som blev förundrade när ett svenskt elbolag bytte namn till E-on? Det måste väl vara en avkomma i rakt led från den store guden i väster E(nr)on.
Nån mer än jag som inte har bunden el?