0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad heter 9,3 kW i menyn då? Power Inverter?Det är mycket som är konstigt. När jag har pratat med ME har dom sagt att den enda utedelen som innehåller Zubadan-tekniken är 16kW maskinen och jag är ganska säker på att det är så.Zubadan manskinerna heter HRP medan Power Inverter heter RP Enligt alla broschyrer och kataloger så är utedelen till RP60 230/ 1~/50Hz även Mitsubishi Heavy Indistries maskin är 1~ samt NIBE Split som är byggd på den är 1~.Men du är säker på att din är 3~ 400V?Det står -15 på de ställen jag har tittat men det kan ju vara ändrat från tidigare -20?Nu står i alla fall det -15 för RP60, -20 för RP100 och -25 för HRP100 på hemsidan.
har du kontakter till ME vore det intressant att veta ifall detta stämmer eller inte, vilka utedelar det gäller och varför
Citerahar du kontakter till ME vore det intressant att veta ifall detta stämmer eller inte, vilka utedelar det gäller och varförHar inga kontakter själv, min installatör verkar dock ha en bra relation med dem. Tänkte ringa och höra om varmvattenproduktionen, tycker inte den är optimal. Skulle vilja att den kliver in med elpatron mycket tidigare, nu kan den hålla på flera timmar när det är kallt innan den är klar. det mycket luddigt i manualen vad som gäller, fördröjningen på tillskott för radiatorvärme gäller nämligen inte för varmvatten. Skall då fråga om nya firmware.
Låter som en bra ide. Alltid bra att ha lite extra förhandsinformation innan man ringer och förhandlar med den lokala installatören.