0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
"Vi måste skjuta av ett tjugotal för att minska inaveln..." Hur tänkte man då???
jag har inte ont av dom, naturen reglerar sig bäst själv.. í allmänhet tycker jag att jägare är lite enkelspåriga och ser sig gärna som några hjältar, visst inte alla men när man ser på förstasidan i tidningen att 25 bonnläppar spänner sig framför en skjuten älg så skrattar jag bara...
"Vi måste skjuta av ett tjugotal för att minska inaveln..."
Har ju själv hund som ni ser. Min grundinställning är att man skall anpassa sig, tex koppla hunden, vilket den inte är alltför ofta, jag får skylla mig själv om nåt skulle hända, inte skjuta vargen. Iofsig så har vi bara haft spår 3mil från mig, men inställningen står fast att det är bedrövligt att skjuta bort varg. Den hör ju till naturen, vi får väl anpassa oss till vargen istället.
När det gäller jakt i Allmänhet på olika villebråd så brukar det ju heta att man ska/kan jaga vad stammen tål ! Eftersom det sköts så där pass många vargar på en liten stund så är det väl inte ont om varg ! Dessutom brukar ju väl Vargar vara skygga ?
Hej ! Vi har sällan Varg här i våra trakter men vi bor uppefter skogen och inte vill man den ska dyka up här en vacker dag ! NEJ Tack ! När det gäller jakt i Allmänhet på olika villebråd så brukar det ju heta att man ska/kan jaga vad stammen tål ! Eftersom det sköts så där pass många vargar på en liten stund så är det väl inte ont om varg ! Dessutom brukar ju väl Vargar vara skygga ? Det som man kanske får vara minst lika oroad över i Sverige är de där Vildsvinena . De är väl inte att leka med och de förökar sig som möss Där borde det väl ökas på avskjutningen ! ? !