Hejsan.
Har problem med golvvärme som inte kommer igång i en sektion (av tre).
Har villa med fjärrvärme - golvvärme på nedervåningen.
Den är uppdelad i tre sektioner -Vardagsrum/kök, badrum och det sista - tvättstugan där jag inte får någon värme. De första två fungerar.
Har inte haft någon värme påsatt i tvättstugan förrän nu när det smällde till o blev kallt utomhus o jag upptäckte att klinkergolvet förblev kallt.
Sitter en termostat i varje rum, graderad 1-5 och med en röd diod som lyser när den aktiveras.
Den röda lyser i tvättrummet när jag drar upp den över 3 så termostaten verkar funka iaf, får även utslag på elektronikenheten inne i golvvärmecentralen när rumstermostaten går på. Har haft termostaten på 5(max) i ett dygn utan att få värme i golvet (klinkers - värms upp snabbt märker jag i hallen).
Hade en VVS-kille hos oss (2-årsgaranti) när huset var nyköpt eftersom badrumsgolvet inte blev varmt. Han löste det enkelt sa han, enbart genom någon justering vid själva golvvärmecentralen (jag var inte hemma så jag såg inte vad han gjorde dock).
För att se hur det ser ut, kolla i
http://picasaweb.google.com/staffan72/Huset#Enligt BILD1 så har jag själv enbart provat att vrida den termostatliknande ratten (den som sitter ovanför "3" på mässingsplinten) från befintligt läge till höger, och medurs så markeringen pekar mot vänster i bild. Inget händer.
När jag känner på de ljusa slangarna märkta "HALL" och "BAD" är de varma, men den som är märkt "TVÄTT" förblir sval.
Såg dock när jag vred på termostatvredet att "pluppen" i mitten på toppen gled upp, som en liten knapp.. Se BILD2.
Någon som kan tipsa om vad jag kan pilla på? Systemet är från Neotherm verkar det som. Tacksam för all input.
Mvh
//Staffan