Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Billigast varmvatten  (läst 3549 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
Billigast varmvatten
« skrivet: 17 december 2009, 20:11:29 »
Hej
Har investerat i det överlägset billigaste/effektivaste systemet för att få billigt varmvatten och duch vatten...ca 1300 kr per år kostar familjens badvatten

Enda felet är att det bara funkar 6dar i veckan,och på bestämda tider....
fördelen är att familjen fÃ¥r umgÃ¥s,vi fÃ¥r motion och blir rena  :D

har satt upp ett eget mål 1km 4x i veckan hoppas att följden är att min rygg börjar funka till
95% efter min kur...ryggen känns faktiskt redan bättre bara efter nÃ¥n veckas träning  hoppas som fan att det funkar..

ni har väl redan räknat ut ...att det är ett årskort på vårat komunala badhus Thumbsup

Utloggad taiga

  • Hem pulare utan vidare kunnskaper om nÃ¥nting
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: västerbottens inland
  • Antal inlägg: 116
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Kan inget om nÃ¥nting igentligen
SV: Billigast varmvatten
« Svar #1 skrivet: 17 december 2009, 21:31:13 »

Helt klart varför göra själv när någon annan kan bättre

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Billigast varmvatten
« Svar #2 skrivet: 22 december 2009, 21:15:23 »
Hej
Har investerat i det överlägset billigaste/effektivaste systemet för att få billigt varmvatten och duch vatten...ca 1300 kr per år kostar familjens badvatten

Enda felet är att det bara funkar 6dar i veckan,och på bestämda tider....
fördelen är att familjen fÃ¥r umgÃ¥s,vi fÃ¥r motion och blir rena  :D

har satt upp ett eget mål 1km 4x i veckan hoppas att följden är att min rygg börjar funka till
95% efter min kur...ryggen känns faktiskt redan bättre bara efter nÃ¥n veckas träning  hoppas som fan att det funkar..

ni har väl redan räknat ut ...att det är ett årskort på vårat komunala badhus Thumbsup


Fel fel fel du har inte räknat in bensinen till bilen för att färdas mellan ert hem och badhuset samt slitage,service av bilen samt ström till motorvärmaren när du ska igång med bilen...... :D

//Krister


1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Billigast varmvatten
« Svar #3 skrivet: 22 december 2009, 22:07:16 »
hej
visst om du förutsätter att vi kör bil sÃ¥ visst blir det dyrare,men dÃ¥ vi inte bor bakom där "zackri högg ven"  sÃ¥ kan vi gÃ¥ pÃ¥ badet :D

men visst vi kör bil dit ändå men jag har rå med det,speciellt då solvärmen spar in flera 1000kr per år på sommar vattnet >:D

ser det mest som en nyttig grej för att förhoppningsvis fÃ¥ hyffs pÃ¥ ryggen,btw sÃ¥ blev det 1.650 m i kväll eller 100 längder  jädrigt tjatigt att hÃ¥lla räkningen
funderar faktiskt på att börja med nån form av vatten gympa,det fanns visst väldigt många övningar för rygg och mage..
men det känns som lite överkurs,simma 3x i veckan + 2 pass med vatten gympa är ingen bäver än..

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Billigast varmvatten
« Svar #4 skrivet: 23 december 2009, 01:10:06 »
hej
visst om du förutsätter att vi kör bil sÃ¥ visst blir det dyrare,men dÃ¥ vi inte bor bakom där "zackri högg ven"  sÃ¥ kan vi gÃ¥ pÃ¥ badet :D

men visst vi kör bil dit ändå men jag har rå med det,speciellt då solvärmen spar in flera 1000kr per år på sommar vattnet >:D

ser det mest som en nyttig grej för att förhoppningsvis fÃ¥ hyffs pÃ¥ ryggen,btw sÃ¥ blev det 1.650 m i kväll eller 100 längder  jädrigt tjatigt att hÃ¥lla räkningen
funderar faktiskt på att börja med nån form av vatten gympa,det fanns visst väldigt många övningar för rygg och mage..
men det känns som lite överkurs,simma 3x i veckan + 2 pass med vatten gympa är ingen bäver än..


Snälla Dr:n kan du inte meddela mig om/när du ska delta på ett vattengympapass så jag kan få komma dit och föreviga det med lite bilder/filmsnutt som jag då sedan kan lägga ut här på forumet så övriga medlemmar oxå kan få ta del av din "träning"
PS Glöm inte badmössan Jocke  ;)

//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Billigast varmvatten
« Svar #5 skrivet: 23 december 2009, 10:27:48 »
Vi kan skramla ihop till en Mankini som i Borat till dig här på forumet som du kan ha när du badar dig.......

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Billigast varmvatten
« Svar #6 skrivet: 23 december 2009, 13:22:24 »
Vi kan skramla ihop till en Mankini som i Borat till dig här på forumet som du kan ha när du badar dig.......

 *roflmao*

//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!