0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ett rikligt flöde verkar jag ju inte ha så det bör fixas snarast med en extra cirkulationspump
Som läget är idag så tror jag inte jag kan ställa ner börvärdet mer än dom 13 grader som är för med det dåliga flödet jag har så har redan pumpen max antal starter
VP har inställt att den inte får starta mer än var 20e minut så hos så startar den var 20e minut som oftast vilket är alldeles för mycket.
En fråga: OM man ställer ner börvärdet, får man inte mer starter då? Beror en del på vattenvolym förstår jag men ändå
Vet inte om jag fattat dig rätt men på min VP så känner han av retur temp och styr till och från utifrån det. Ex till vid retur 30C och från vid 37C. Om jag ställer att han ska slå till vi högre retur temp än 30C så kommer han starta tidigare vilket leder till mer starter. Som läget är idag så blir det dock ingen skillnad för mig då min VP vill slå på tidigare än begränsningen på 20 min så kommer han låta returtemp sjunka mer än inställd värde ändå. Har inte kollat exakt antal starter men om den startar var 20 e minut vilket han oftast gör så blir det 72 starter/dygn vilket inte är optimalt. Om jag kan få mer vattenvolym så kanske det går bättre.