0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för tipsen.Första alternativet är det jag vill undvika. Värmepumpen sitter på garagetaket och jag vill gärna läsa av 2 ggr per dygn. Du förstår säkert dilemmat. Och att göra samma sak vid elcentralen i tvättstugan kommer elinstallatören tvärvägra.Det du säger om felvisning på den indirekta mätningen är intressant. Värmepumpskompressorer är inte kända för snälla fasvinklar, snarare riktigt bedrövliga. Men, en faskompensering i värmepumpen tillsammans med energimonitorn kanske inte är en dum kombination. Om man gör det riktigt svårt kan det bli ack så enkelt i slutändan
Tycker att dessa mätare brukar mäta för lite, gjorde min trådlösa Claes i Sjön, men körde den fullt och läste av 1440w, enligt spec skall den förbruka 1700w som max, höjde voltantalet till den visade 1700w, stämmer väldigt enligt huvudmätaren, men likadan mätare som mäter hela centralen, den misstämmer lite efter den inte är kompenserad för värmepumpen./Andreas.
Konstigt, denna visar för litet, kör pumpen fullt, den skall förbruka 1700w, men visar endast 1440w, tror den står på 290v, då visar den 1700w.
Tror det stämmer..men säkert inte jätte 100, sen när jag trycker in Hipower knappen på pumpen, så skall den väl ge 100%?/A.
Tror det stämmer..men säkert inte jätte 100, sen när jag trycker in Hipower knappen på pumpen, så skall den väl ge 100%?