0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fortsätt att betala som tidigare. Bestrid alla ev påminnelser och kravavgifter. Finns väl ingen lag på hur många dagar man får i kredit. Det är väl en överenskommelse mellan leverantör och kund. Min elleverantör Sevab ändrade utan avtal mellan oss från 1år till 1,5år. Lagbrott! Stå på dig!
kredittid.. Avläsning den sista. Betalning sker den sista månden efter. Man kan säga att kredittiden är 30dagar men att det blir lite tajt när man inför detta på EON.
Det påminner om när Länsförsäkringar "förbättrade" för sina förmånskunder. Om man inte tecknade en pensionsförsäkring utöver alla andra tjänster så sänktes rabatterna. Bara med ett par procent visserligen, men jag blev Räkningar lägger jag på bevakning på internetbanken. De betalas alltid sista betalningsdag. Jag tjänar säkert ett par ören om året i ränta genom den strategin
Citat från: swepri skrivet 19 november 2009, 19:54:37Det påminner om när Länsförsäkringar "förbättrade" för sina förmånskunder. Om man inte tecknade en pensionsförsäkring utöver alla andra tjänster så sänktes rabatterna. Bara med ett par procent visserligen, men jag blev Räkningar lägger jag på bevakning på internetbanken. De betalas alltid sista betalningsdag. Jag tjänar säkert ett par ören om året i ränta genom den strategin Banken tjänar def. på dig. De får ränta på bankdagen/arna för dina dollars.