0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hade chansen när fjärrvärmen kom, men för dyrt, och 130´kr i investering, samt dyrare uppvärmning än nu, så mycket mer är inte den komforten värd
...Ja, jag förstår, men då jag redan räknat hem pumparna redan efter knappt 2 år så är det inga problem. För som med all teknik så blir det stora framsteg både inom luftvp och bergvp och det kanske kommer ett ännu bättre alternativ inom kanske 3-5 år - och då betyder det att jag inte är bunden utan kan köpa det bättre alternativet (jag måste inte vänta ca 9-10 år) Tänk på det du Digitalrobert. Mvh,Gamblern Thumbsup
Självklart skulle jag välja annan lösning än luftvärmepump om jag hade vattenburet system! Skulle inte tveka 1 sekund......
Citat från: Gamblern skrivet 20 november 2009, 12:32:13...Ja, jag förstår, men då jag redan räknat hem pumparna redan efter knappt 2 år så är det inga problem. För som med all teknik så blir det stora framsteg både inom luftvp och bergvp och det kanske kommer ett ännu bättre alternativ inom kanske 3-5 år - och då betyder det att jag inte är bunden utan kan köpa det bättre alternativet (jag måste inte vänta ca 9-10 år) Tänk på det du Digitalrobert. Mvh,Gamblern ThumbsupVar och en är salig på sin tro. Thumbsup