0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Alla Jag funderar på att byta ut mina rutor i fönstren. Jag har idag 3-glas kasetter från slutet 70-talet.Har nu ett fönster som jag får imma i, Så det är väl bara en tidsfråga innan fler går sönder. Jag söker leverantörer på internet, gärna med online shop.Skulle vilja få en uppfattning om vad det skulle kosta att byta ut alla glas kasetterna (Eller vad det nu egentligen heter)/ Peder
Citat från: PederD skrivet 21 mars 2005, 15:17:56Hej Alla Jag funderar på att byta ut mina rutor i fönstren. Jag har idag 3-glas kasetter från slutet 70-talet.Har nu ett fönster som jag får imma i, Så det är väl bara en tidsfråga innan fler går sönder. Jag söker leverantörer på internet, gärna med online shop.Skulle vilja få en uppfattning om vad det skulle kosta att byta ut alla glas kasetterna (Eller vad det nu egentligen heter)/ PederMan tackar för det tipset. Någon som vet hur bra gasfyllda kasetter är ?/ Pederta pris på både 2 & 3 glas. det har ju hänt en del sen 70-talet.
Citat från: CarMan skrivet 21 mars 2005, 18:17:24Citat från: PederD skrivet 21 mars 2005, 15:17:56Hej Alla Jag funderar på att byta ut mina rutor i fönstren. Jag har idag 3-glas kasetter från slutet 70-talet.Har nu ett fönster som jag får imma i, Så det är väl bara en tidsfråga innan fler går sönder. Jag söker leverantörer på internet, gärna med online shop.Skulle vilja få en uppfattning om vad det skulle kosta att byta ut alla glas kasetterna (Eller vad det nu egentligen heter)/ PederMan tackar för det tipset. Någon som vet hur bra gasfyllda kasetter är ?/ Pederta pris på både 2 & 3 glas. det har ju hänt en del sen 70-talet.
Citat från: PederD skrivet 21 mars 2005, 20:34:37Citat från: CarMan skrivet 21 mars 2005, 18:17:24Citat från: PederD skrivet 21 mars 2005, 15:17:56Hej Alla Jag funderar på att byta ut mina rutor i fönstren. Jag har idag 3-glas kasetter från slutet 70-talet.Har nu ett fönster som jag får imma i, Så det är väl bara en tidsfråga innan fler går sönder. Jag söker leverantörer på internet, gärna med online shop.Skulle vilja få en uppfattning om vad det skulle kosta att byta ut alla glas kasetterna (Eller vad det nu egentligen heter)/ PederMan tackar för det tipset. Någon som vet hur bra gasfyllda kasetter är ?/ Pederta pris på både 2 & 3 glas. det har ju hänt en del sen 70-talet. dom flästa lämnar väll 10 års garanti.minfar byggde hus 78 & han fick byta en del rutor så gasen försvan. kommer inte ihåg hur många år dom höll, men till honom sa dom att det var nått fel på just denna årgång.hur gammla är dina rutor? det står på silverlisten mellan glesen när dom är tillverkade
ja januari 1977