0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article5990424.abVad ska man satsa på för lås om man vill vara säker idag. Assa känns inte som ett alternativ. Någon som har bra koll?
Nu är ju filmen bara en demonstration på hur svag hakregeln är. Det som låssmederna menar är att när hakregeln har så dålig hållfasthet så motstår den inte ett verkligt angrepp med kofot speciellt bra heller utan går av. Tydligen så har låssmeder fått träffat på ett flertal lås från "verkliga livet" där kolven har gått av vid ett riktigt inbrott.
Jag känner till ganska många villainbrott, men jag vet inget fall, där man gått in genom entrédörren. I samtliga fall jag känner till, har man tagit sig in via altandörrar eller fönster.//Ronnie
I en undersökning som gjorts i Bromma Närpolisområde på fullbordade bostadsinbrott under sju år (1999-2005) framgår följande: Ingångsväg Villainbrott Lägenhetsinbrott Fönster bostadsplan 48 38 Källarfönster 24 - Fönster i / vid altandörr9 18 Fönster i/vid entrédörr 4 - Fönsterrelaterade - totalt 85 56 Altandörr 8 18 Entrédörr 2 16 Övrigt 5 10 Totalt antal 439 323 Undersökningar i andra närpolisområden visar en likartad bild, det finns anledning att tro att siffrorna stämmer i alla sammanhang
Citat från: Ridax skrivet 22 oktober 2009, 11:06:08Nu är ju filmen bara en demonstration på hur svag hakregeln är. Det som låssmederna menar är att när hakregeln har så dålig hållfasthet så motstår den inte ett verkligt angrepp med kofot speciellt bra heller utan går av. Tydligen så har låssmeder fått träffat på ett flertal lås från "verkliga livet" där kolven har gått av vid ett riktigt inbrott.Har du talat med de här låssmederna, eller är det bara något du hört ryktesvägen?Jag känner till ganska många villainbrott, men jag vet inget fall, där man gått in genom entrédörren. I samtliga fall jag känner till, har man tagit sig in via altandörrar eller fönster.
Vad finns det för företag förutom assa?