0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hoppas det, men jag vet inte när det blir innan jag vet, och de som har registrerat sig i webshopen för nyhetsbrevet kommer att bli de första som får veta.Väntar nu på en uppdaterad prototyp, det var ett par saker som inte fungerade som de skulle på den jag fick hem förra veckan, bland annat uppgraderingsmöjligheten via internet...
Tack. Testerna verkar gå riktigt skapligt, med lite tur har jag hela serien hemma här till helgen, och sedan skall de slutmonteras, testas och skeppas - så 1-2 veckor låter inte helt omöjligt.
De tekniska lösningarna kommer att presenteras i sinom tid och i den omfattning som är nödvändig.För tillfället vet jag inte exakt hur konstruktören löst det hela, och även om jag visste skulle jag idag inte avslöja exakt hur det är gjort.Överföring av data kommer att kunna ske antingen via serieport eller usb-konverter, eller direkt till internet via router där en webtjänst finns för datainsamligen.Och nej, i dagsläget finns inga planer på att använda LAN för mätdata, det är tillräckligt krångligt att bygga upp två gränssnitt till mjukvarorna som skall hantera loggningen.