0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Iofs är ombildning från Enskild firma till AB inget bevis på att det går bra. Ofta är det snarare tvärtom då man har begränsad risk i ett AB. Men jag är säker på att detta inte är fallet i Rikards fall.Har du köpt ett lagerbolag som heter något konstigt till att börja med, som skall byta namn till WebIQ (WebIQ finns redan som handelsbolag, men har avregistrerats). Annars förstår jag inte riktigt hur du kan ha ombildat till AB innan du har ett namn...
Då får man gratulera en lycklig revisor som nu kommer att få ett årligt tillskott Thumbsup
Citat från: MGKea skrivet 02 oktober 2009, 15:28:58Då får man gratulera en lycklig revisor som nu kommer att få ett årligt tillskott Thumbsup Inte så länge till kanske:http://www.regeringen.se/sb/d/10450/a/102165"Utredningen föreslår att de nya bestämmelserna (Förslag om avskaffande av revisionsplikten för små företag) ska träda i kraft den 1 juli 2010 och tillämpas första gången för det räkenskapsår som börjar närmast efter den 30 juni 2010."
jag har uppfattat att det redan har gått igenom jag kanske har fattat fel
Måste låta honom göra bokslutet först då jag har brytpunkt 31 Juni , annars kanske han saltar räkningen Ärligt talat har jag inte tänkt så mycket på det, det lär säkerligen vara någon nackdel med att skattemyndigheten ser att man inte har revisor.Den nackdelen kommer hoppa upp och bita en i häcken för eller senare misstänker jag
Liiite kul är det att min revisor kör sitt bolag som KB. Precis som nästan alla andra revisorer.