0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för alla synpunkter och förslag!Jo, jag inser att Anticimex INTE är den billigaste lösningen man kan ha, avseende avfuktare, och kanske inte heller den bästa.Tycker t.ex. också att Ljungby-killarnas webbsida och deras produkterbjudanden är rekommendabla.Det finns dock ytterligare ett argument med att välja Anticimex, och det är när/om man ska sälja huset. Då tycker jag att det smäller lite högre att kunna peka på att det är Anticimex som har installerat och står för 10 års garanti, och att man samtidigt kan erbjuda underhållsavtal; för den som inte vill/kan byta filter och pyssla om anläggningen.
Beställde en Acetec av " Ljungby-killarna" och har varit riktigt nöjd. Tycker det är dumt och lägga ut 40.000kr på Anticimex 10års garanti. Under denna garantitid kan du köpa 3,33st Acetec... . Tror inte en eventuell husköpare bryr sig så mycket om du har Acetec eller Anticimex.
Citat från: Fatfinn skrivet 06 oktober 2009, 20:28:15Acetec drar ca 450w har jag för mig. Så även om den skulle avfukta konstant i 2 år (det är bara några månader som de flesta har avfuktningsbehov) så skulle det kosta mindre än 4000 per år att köra den. Dessutom drar väl deras avfuktare el när den går med.(Sanningen är väl att jag brukar behöva köra avfuktaren Maj - Okt och den går inte så himla mycket annat ände värsta sommarmånaderna)