Ok då vet jag varför du funderar på 200mm isodrän/pordrän visste jag inte ens om men det kan bero på att jag
själv har jag 70mm och min grund dränerades om på -90 talet någon gång.
Vad gäller kallasfalt så gäller det att få hål i den annars kan inte väggen andas och hela vitsen med isodrän/pordrän faller
Ta en vanlig yxa och hugg en massa jack i asfalten innan du sätter isodrän/pordrän skivorna observera att man skall ha ett litet fall på sockeln samt att man skall ha ett tätskikt längs ner (5cm upp på grundmuren ) för att vattnet som kondenserar i skivorna skall rinna ut till dräneringen och inte in i huset.
Kan du inte lägga 100mm frigolit mot väggen o sen isodrän det borde väl bli minst lika bra o mycket billigare.
Det låter som en bra ide men är tyvärr nog ett av det värsta fel man kan gör.
eftersom frigoliten är tät så kommer inte fukten ut och grundmuren kommer att vara fuktig hela tiden
Det som Pordrän gör är att flytta kondenseringspunkten ut från grundmuren ut i pordränen så den kan rinna ner till dräneringen samtidigt som den är kapilärbrytande vilket gör vatten utifrån inte kommer fram till grundmuren.
Eftersom muren blir torr får man bättre inomhusklimat (slipper den unkna källar lukten) och minskar risken för fukt och mögelproblem
Om man skall använda frigolit/Styrofoam så skall det göras i hop med platonmatta
platon matta mot grunden så man får en luftspalt som kan transportera bort fuktig luft och sedan frigolit/Styrofoam utanför detta
Principen är den samma man flyttar kondenseringspunkten ut grån grundmuren ut till platonmattan där den kan rinna ner till dräneringen.