0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej !Har för tillfället en diskussion med en österriksik tillverkare av tekniska isoleringar. Han verkar kunna erbjuda den sämre tekniska lösningen till högre pris. Nog är det totala priset för hela systemet lägre jämfört med sin tysk konkurrent, men den tyska konkurrenten har ju en mycket innovativ lösning. Vem skulle lyckas bättre i Sverige ? Om det tyska företaget redan är känt, men inte det österrikiska
Jag vet inte Men det känns som att Ewald är en företagare som söker tips för att börja handla med rätt grejer.Kanske har jag fattat helt fel.
Citat från: Rickard skrivet 24 juli 2009, 22:10:06Jag vet inte Men det känns som att Ewald är en företagare som söker tips för att börja handla med rätt grejer.Kanske har jag fattat helt fel.Hej !Nja, det finns ett företag som var interesserad av att sälja till Sverige.Jag får dock prata med dom igen och förhandla om lite statkapital ... till marknadsföringen t.ex. De har bra produkter, dock verkar en konkurent har en innovation som är unik på marknaden. Denna konkurrent verkar redan sälja till Sverige, men det gör inte det andra företaget.Men som sagt ... pengar till marknadsföring krävs ... vill dom sälja ska de investera Men et finns säckert kunder i Sverige.... tycker jag.