0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tekniker är fantastiska på att finna på lösningar på problem som inte finns.Om problemet verkligen finns, så åtgärdas ofta symptomen istället för orsaken.
Vi har diskuterat övertryck och undertryck ganska hetsigt i en annan trådoch jag skulle aldrig heller försöka skapa övertryck i min skorsten.Om jag någonsin behöver sätta in fläkt i samband med eldning, avvad slag det vara må, så skulle jag sätta den i toppen av skorstenen föratt "hjälpa" självdraget.Så fort någon föreslår en lösning som snurrar, surrar, brummar eller låter,så skall man fråga sig: Är denna pryl verkligen nödvändig?Vanligtvis är svaret på frågan: Nej!Tekniker är fantastiska på att finna på lösningar på problem som inte finns.Om problemet verkligen finns, så åtgärdas ofta symptomen istället för orsaken.
Vad är det för "inrykning" ni pratar om? Kan det månne komma sig avatt ni inte har undertryck i skorstenen Om pannan inte vill utnyttja hela det flöde som min skorsten skapar,så gör den ju som den vill med den möjligheten. Om pannan vill blåsain, blåsa runt, alternativt suga ut luft ur eldstaden så är väl det OK,men övertryck i skorstenen skall det inte få bli i alla fall...