0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Grattis, du verkar ju dessutom ha fått ordning på grejerna.Jag noterar dock att skillnaden i förbrukning inte är så stor mellan en defaultinställd styr och em optimerad. Typ 700 kWh/år...Men alla bäckar små, dessutom så har du ju fått betydligt färre starter på tvåan, vilket borde förlänga livslängden.
Dessutom, 2 kompressorer? Var det därför du köpte "udda märke" RLA? Är Varmitek de enda som har en sådan lösning?
Också jag har varit intresserad av Varmitek. Dock verkade det som om Varmitek inte var intresserade av att sälja.
Vad jag saknarMöjlighet att ställa eller reglera patronens effektVisserligen har i vintern det inte varit några problem, det var ju som kallast ca 16 grader och då funkakade patronen fint de få gånger (4) som patronen gick in och stödde. Men om det blir smällkallt finns det en risk att returtempen kommer att stiga snabbt och närma sig gränsvärdet 52 grader när patronen vräker på med 6 kW. Och då blir maskinens gång antagligen tämligen ojämn, gissar jagBild : http://web.telia.com/~u31807324/050303_001.gif