0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det en B&S motor skulle jag tro att det är membranet i förgasaren. Jag känner igen symptomen från min klippare på den tiden jag körde den på 95-oktanig bensin. Den förklaring jag fick av en servicekille var att membranet inte tål etanolen och aromaterna i bensinen utan det stelnar och då blir det som beskrivet. Använder numer akylatbensin och membranet har hållt ett par år.
Är det en kina-motor, så släng sikten, lite hårt menat, men jag står för det. Allvarligt så är det troligtvis ett bränslefel, kan vara den gamla bensinen, bensin är färskvara, köp inte mer än det som går åt på någon månad.Är det en membramförgasare byt membram och gör ren förgasare å tank, är det en flottörförgasare får du göra den ren. och blåsa rent munstycket, kolla även om det sitter ett bränslefilter på slangen, om det finns: byt Novisen