0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu har telia lyckas så jag inte kan skicka E-postnär man skickar kommer det tillbakaSystemadministratören Relaying not allowed - please use SMTP AUTHinställningarna är POP/SMTPfick någon e-post från telia för ett tag sedan att något skulle ändrassom jag inte har kvar
Konstigt, jag använder e-postklienten Evolution på Ubuntu. Jag behövde inte göra någon ändring alls. Om jag ställer in port enligt Telia funkar det inte alls att skicka mail Så kan det vara i datavärlden.
Citat från: kjell62 skrivet 30 april 2009, 22:37:44Nu har telia lyckas så jag inte kan skicka E-postnär man skickar kommer det tillbakaSystemadministratören Relaying not allowed - please use SMTP AUTHinställningarna är POP/SMTPfick någon e-post från telia för ett tag sedan att något skulle ändrassom jag inte har kvarÄr det inte du själv som lyckats med det, genom att inte fixa till ditt epostkonto enligt anvisningarna du fått?Det tar en minut att ändra i epostkontot.//Ronnie
Citat från: swepri skrivet 01 maj 2009, 10:48:05Konstigt, jag använder e-postklienten Evolution på Ubuntu. Jag behövde inte göra någon ändring alls. Om jag ställer in port enligt Telia funkar det inte alls att skicka mail Så kan det vara i datavärlden.Du måste ändra inkommande och utgående epost till mailin.telia.com resp mailout.telia.com också.Kolla också att porten verkligen blivit ändrad, det var viktigt att man ändrade och bockade i rätt ordning har jag för mig.Du måste använda telia för din epost, annars funkar det inte om du ändrar enligt brevet från telia.//Ronnie
Att gå in på epostkontot och ändra inkommande epost till "mailin.telia.com". ändra utgående epost till "mailout.telia.com", och sedan sätta utgående server (SMTP) till "port 465" och bocka för att servern kräver krypterad anslutning, kan det vara så svårt, när man fått en utförlig instruktion om hur det ska göras?När jag fick telias mail, gick jag in på mitt epostkonto och ändrade enligt deras instruktion, det tog cirka en minut.//Ronnie
Kanske dags att ladda hem Telias suportassistent.