0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejHar precis färdigställt underlag till det företag som ska göra vår energideklaration, eftersom det finns så bra dokumentation så räcker det med att bara skica in det så skulle det gå bra.Dom ringde i går och undrade vad tusan vi har som tog så sjukt mkt el!! jag såg ut som ett?? vi har 22000kwh/år tot och vi har minskat förbr med 8000kwh med alla åtgärder ok vi har typ22gr på vintern och bastar med jämna mellanrum och grabben badar bubbel 1g iveckan.jag fattar inte henne vi har mindre förbr än våra grannar med lika hus.Låter det inte konstigt?? man måste väll kunna ha en lampa tänd om man vill det!Jag tycker det här med energideklaration är helt i onödan för oss husägare man måste ju vara bra korkad om man inte fattar att det måste till vissa åtgärder om huset drar mkt el!!Ha det!
En plans 130kvm Sthlm,E9LLVP,Contura 510,treglas, och nu Ecoair 105+ecoel fast kondensering och Ivt480 som extra vv spets, förbrukning 07 23000 KWh, hoppas kapa Ytterliare 10000KWh i år på värme och allmänel.