0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det finns otroligt mycket att göra för Polisen på nätet, men de verkar vara trööööga.
HejHur är det egentligen, om prylen var värd mycket mer än den gick för så varför har ingen då bjudit ett högre pris en kvart tidigare då hade dom ju fått köpa den?? Det verkar ju som om alla står i ett rum och väntar på att sista sekunden skall komma och då försöker alla kasta sig ut genom dörren som plötsligt slår igen. Det kan ju bara vara en som är sist ut genom dörren.MVHMesser
Citat från: messer skrivet 06 april 2009, 14:17:25HejHur är det egentligen, om prylen var värd mycket mer än den gick för så varför har ingen då bjudit ett högre pris en kvart tidigare då hade dom ju fått köpa den?? Det verkar ju som om alla står i ett rum och väntar på att sista sekunden skall komma och då försöker alla kasta sig ut genom dörren som plötsligt slår igen. Det kan ju bara vara en som är sist ut genom dörren.MVHMesserPrincipen är enkel:Folk är giriga-folk är snåla, folk på siten vet om att budgivningarna brukar dra igång runt 15-20 min innan avslut, då vill man inte höja någon timme innan för då kan det ju bli ännu högre pris, alltså sitter man o räknar ner, dom mest extrema dammar till på sista minuten för då måste den parten som ska bjuda över lyckas med detta innan tiden tar slut, så höjer man 30 sek före avslut hinner inte den andra ge ett motbud då det handlar om att uppdatera sidan-och göra 2 kommandon för att budet skall registreras.Då är det frestande att låsa upp sidan 15-20 min före med massa blajanrop och låsa upp sidan, grejen som gick för 1500 för ett tag sedan är nu omsåld för 5900 med ett annat alias i en annan stad.
Tillägg:Den berörda siten med sin .com adress verkar ha 3st namngivna underservers via svenska domäner, som då har vanliga personnamn vilket jag här har bytt ut till x-y-z enligt nedan:Name servers according to DNS:xxxxx.qbranch.se.yyyyy.qbranch.se.zzzzz.qbranch.se