Du har luktproblem i huset, och misstänker att det kommer från en fuktig grund. Fuktiga krypgrunder är ju välkänt. det kan bero på stort tillskott från marken, eller att grunden är för kraftigt ventilerad på sommaren när luften är varm o fuktig och då kondenseras när den kommer in i det kalla grundutrymmet. Krypgrunder kallas ju därför för en riskkonstruktion, men har ju andra fördelar.
I första hand måste man kanske ställa rätt diagnos. Av egen erfarenhet vet jag att vattenläckage kan vara svårt att hitta. Jag hade en vattenutkastare som fryst sönder och läckte när jag använde trädgårdsslangen. Tog lång tid innan vi kom fram till denna diagnos. Anticimex skyllde först på "jordlukt" och föreslog samma undertrycksventilation som du fått råd om.
Sen kan det vara att jord rasat in under kantbalkarna. Det bör man lämpligen åtgärda genom att suga bort all jord (liksom avlägsna all biologiskt material) och ersätta med tvättat grus.
Jag vet att LB-hus tidigt använde impregnerat material i blindbotten, vilket ger upphov till kraftig lukt när det blir fuktigt.
Finns tecken till biologisk påväxt på blindbotten? Lite påväxt tror jag nästan är standard i de flesta hus, men finns kraftigare tecken? Vilken relativ fuktighet har du? Köp en fuktmätare o kolla.
Om det är hög fuktighet har du fixat med dränering och då återstår avfuktning. Själv förspråkar jag kondensavfuktare som fungerar utmärkt i de flesta fall och är billigare, men det har diskuterats enormt här få forumet.
Men avfuktning kanske inte hjälper mot lukten och då kan undertrycksventilation bli aktuellt. Men då skall grunden tätas så långt det går. Alla ventilar och alla springor skall tätas fullständigt. Sen skall man installera en fläkt som skapar undertryck. Men undertrycket behöver inte vara särskilt stort. Det skall ju bara se till att luften inte går in i bostaden. Att sätta dit en bamsefläkt skapar bara nya problem. Jag har själv en alldeles för kraftig fläkt på 35 watt, men den är nerdimmad o går på sparlåga.
Om inte detta hjälper kan det bli aktuellt att byta de delar i golvet som luktar - isolering o ev bjälklag.