0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Funderar på att byta systemdisk i datorn, en Dell 8300 P4 3,0 med 1gig minne.Men vad välja, en SSD eller en Raptor.....? Har jag ngn nytta av en SSD, eller är resten av prylarna för långsama?
Det du behöver berätta är vad du skall använda datorn till.
Jag har nedgraderat från vista till XP, tagit bort deras antivirus (Mcafee) och alla deras tilläggsprogram och tjänster innan jag började installera mina vanliga program.tror inte att jag har ett enda program installerat på den nya datorn som jag inte hade på den gamla.
Har varit in idag på en datorbutik och resonerat. Dom var inne på samma som ni, och som jag anat, en SSD är bortkastade pengar i mitt fall.Å andra sidan så nu när jag börjar fundera, så var det nog bara "vill ha-djävulen" som landade ett tag på min axel....tror jag harvar på med min gamla dell från 2001, som trots allt går jädrigt bra, en ominstallation på den(som inte är gjort på ca: 2år) gör nog susen istället. Betydligt bättre prestanda ett tag, till endast några timmars jobb.
Citat från: Rickard skrivet 27 mars 2009, 18:35:10Jag har nedgraderat från vista till XP, tagit bort deras antivirus (Mcafee) och alla deras tilläggsprogram och tjänster innan jag började installera mina vanliga program.tror inte att jag har ett enda program installerat på den nya datorn som jag inte hade på den gamla.Har du installerat XP från en skarp XP-skiva och lagt in drivrutinerna manuellt?