Hej
Är lite upprörd o behöver skriva av mej lite bara.
Fick i dag min slutfaktura från Felia o på den står en post "Uppsägningsavgift" på 375:-.
Jag ringer upp 90200 o får efter en lång stunds pratande med en maskin, knappande o sen lååång väntan kontakt med en människa; jag förklarar att jag inte beställt någon uppsägningsavgift, varvid människan i fråga börjar yra om att det minsann står nåt om uppsägningstid i nån paragraf någonstans i nåt dokument som inte går att hitta vid en vanlig skumning. Jag hugger emot o säger jag har aldrig gått med på någon uppsägningsavgift, då jag tecknade avtal med dom nån gång på 70-talet. Men se där, den gick inte. Det var bara så, att man skulle betala. För det finns ändå ingen operatör som vill "vänta på dej i 3 mdr". (psst affärside)
Så jag drog till med nästa utspel: "Jag läste på eran hemsida att pga av prishöjningen så är det avgiftsfritt att säga upp avtalet fram till 19/4." O efter viss diskussion fram o tebaka om att jag faktiskt sagt upp mej pga. prishöjningen, kom vi fram till att hon skulle skicka mej en kreditnota. SEGER !!!
Nu hör till saken att jag kunde fatt tillbaka min uppsägningavgift från min nya operatör, vilket människan oxå påpekade, varvid jag replikerade att "varför i
skall "jag" då skänka er 375 för ingenting", Ja jag måste erkänna att jag var lite uppvarvad, men mitt utbrott kommenterades inte från andra änden.
Nä nu känner jag mej lite lugnare i själen så nu kan jag återgå till mitt vanliga lugna jag.
PS om ni har funderat på att lämna Felia så passa på nu.