0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En fråga jag kan passa på att ställa är ang val av kurva samt finjustering. Visst ska man vänta att koppla in innegivaren tills man har hittat en vettig kurva?
Hej alla,Efter att Värmepumpbranschens Reklamationsnämnd avgjort ärendet till vår fördel åtgärdade leverantören knäppningsproblemet på sin bekostnad genom att montera en s.k. knäpptank. Knäppningarna i radiatorkretsen har minskat betydligt sedan dess. Anläggningen blev aldrig såld och är alltså inte längre till salu.Märkligt nog hör man ibland knäppningar från golvvärmen (dock inte lika störande som de från radiatorkretsen var). Det verkar komma av att shunten till golvvärmen ibland kör fram och tillbaka med till synes onödigt stora utslag. Tror att man skulle byta till en shuntmotor som tar ca 10 min mellan ändlägena för att åtgärda det. Shuntmotorn jag har är en Esbe. Finns det möjligen någon som har tips om en shuntmotor som går långsamt?/Sven
Att VPN beslutade som de gjorde kan ha att göra med att i samband med värmepumpsinstallationen levererade och installerade samma firma hela radiatorkretsen.